Jun 6, 2011

Hari ini aku di-datangi dia~


Whoaaa, see how fancy my title is. But this isn’t about sweetie fancy thing that happened to me..-at all. Well..at least something yang bila aku imbau balik nanti, aku akan gelak sekuat hati. Ape yang telah berlaku pagi tadi?

Macam biasa rutin harian aku, dalam pukul 7 suku pagi gerak ke train station yang tak jauh mana pun. Kalau ikut kelajuan orang melayu, agaknya dalam 15-20 minit manakala pejalan kaki Jepun, adelah dalam 5-10 minit. Aku? kira dah orang Jepun la eh skrg? Boleh kan? Haha. Takde la. Depends jugak..kalau aku rasa malas nak jalan laju(ikut kelajuan orang jepun)..aku gerak awal sikit so tak payah nak kalot kejar train.

Kebetulan harini exam English. Macam biasa orang rajin kan selalu kelam kabut last last minit. Jadinya, pagi ni aku pun kelam kabut lah nak memorize quotes untuk essay jap lagi. Sebenanya aku dah try semalam tapi tak berapa nak masuk. Macam biasa jugak, port aku selalunya akan berdiri depan pintu gerabak yang ke---berapa eh? Walaupun ade tempat duduk, aku tetap akan berdiri. Sebab aku tak suka duduk..seat orang Jepun ni kecik2. Nyampah aku. Bila duduk sebelah orang, boleh rasa bahu/paha die. Tengok la badan aku kan. Kalau sebelah orang hensem okay lagi..dalam hati “alahai, driver train ni tekan la brek banyak2 lagi..” Except bila semua seats kosong, baru aku duduk. Tapi jarang je. Selalunye mesti penuh. Peluang untuk duduk waktu balik je. How saaad.

Sedang aku khusyuk menelaah ni, memang khusyuk gila beb..tiba-tiba aku didatangi seorang mahluk bernama lelaki. Berbadan agak mantap secara tiba-tibanya berdiri belakang aku. Tapi aku dalam hati..lantak kau la. Jangan kacau aku sudah aku nak exam ni!. Gua dah seram sejuk. Nak pandang..sangat tak perlu kot? Entahla. Tak cukup berdiri, dia cakap-cakap lak dgn aku. Eleh kau ni saja nak cabar aku ke? Then baru aku tau yang die ni retarded. Aku tau la aku tak reti lagi bahasa jepun kan! Nasib ade cermin pintu tu depan aku, boleh usya jugak. Dalam hati..Allah je tahu betapa takutnye aku. Ya Allah. Dalam satu minit jugak die membebel ckp dgn aku, memekak gila. Orang sebelah aku yang duduk tu pandang-pandang jugak mamat ni amende entah memekak. Lepastu die belah.

Agak comel jugak lah die jalan ulang alik dari depan ke belakang. Tak penat ke die ni? Stabil betul pulak tu. Train tengah berjalan ni. Tak jatuh pun. Kalau aku dah bersila kot atas lantai tu bukan senang nak stabilkan diri atas train ni. Tapi aku ade tips. Kalau nak stabil waktu berdiri..berdiri seiring dengan arus train tu. Kiranya menghadap kepada pintu ataupun orang yang tengah duduk. Kenapa ya? Aku kurang pasti tapi I found that it is very useful. Btw, aku akhirnya angkat gak kepala nak tengok ape yang mamat retarded ni buat. Orang jepun semua memang sempoi..tidur dan main phone je. Sorang pun tak hairan dan pelik. Cuma bila waktu mamat ni tepuk-tepuk tangan..bising..diorang pandang. Orang Jepun tak suka bising. Soo…watch out..

Okay..aku teruskan bacaan. Malah semakin kurang focus. Tak boleh nak focus memikirkan mamat tadi. Tiba-tiba die datang lagi. Ya Allah. Kali ni memang lama gila. Serius. Aku dah cuak habis. Die pandang aku pulak tu. Aku yang kononnya tengah baca buku tunduk tu,..baca ayat kursi..4kul dah semua terkeluar. Bukan ape..aku takut die pegang ke..acu pisau ke..ape ke..benda nak jadi kita mana tau kan.. Doa mintak cepat la sampai ke destinasi. Finally, sampai dan aku cepat2 belah lari…naik tangga..hahaha.

Bila sampai sekolah..aku cerita la kat kawan-kawan. Alah diorang kata biasa la tu. Memang ramai orang retarded kat jepun ni. Semua orang buat tak kisah je. Tapi specialnya kat sini, kita takkan tahu kalau die tu gila ke tak sebab cara pemakaian die sama je mcam orang2 biasa. Memang boleh dikatakan smart. Tak expect langsung dia gila. So kena sentiasa berjaga-jaga. Bahaya wooh orang macam ni.Cerita adik gua lagi best. Orang “gila” sorang ni cuba nak calit tahi idung dekat die dalam train jugak. Kawan die gelak-gelak..bukan nak tolong. Sebenanrye kalau aku pun aku rasa aku akan gelak. Sebab situasi waktu camtu memang lawak! Pastu ifwat jerit “fffffffuuuuucccc”#$%&’(“ orang gila tu takut..and terus lari” I was like.. “why did u do that? I feel so sorry for him”. Kesian kan?

1 comment:

adanaberkat said...

lain x bacalah apa2 yang patut TERUTAMA Anak2 dara darai pun le gak HA HA cth.. HASBUNALLAH WA NIQMAL WAKIL..CUKUPLAH bagikuALLAH SEBAGAI PELINDUNG.AMIN